Rajin-rajin lah click ya :)

Sunday, March 7, 2010

Bila balik bercuti

Bila balik bercuti, jadual Neeza selalu padat. Let see... duduk rumah, duduk rumah dan duduk rumah lagi. Padatlah tu kan. Bagi orang lain, bila balik Malaysia, masa perlu diisi dengan berjalan-jalan kesana kemari. Bagi Neeza dan keluarga lain.

Kalau diikutkan anak-anak, memang mereka nak berjalan-jalan. Tapi, kami perlu juga menjaga hati yang bukan 'anak-anak'. Ada keluarga yang perlu dilawati. Bagi orang tua, mereka lebih suka kalau kita duduk dirumah. Mereka tak akan cakap yang mereka rindu tapi kita kena faham lah. Eh silap! Kami kena faham (since benda ni tak applicable untuk semua orang).

Sebab tu bila balik bercuti di Malaysia, Neeza susah betul nak berjanji untuk berjumpa-jumpa. Hati memang teringin sangat tapi keadaan belum mengizinkan. Lagipun, dengan adanya anak kecil, takkanlah Neeza nak tinggal anak-anak Neeza dengan orang tua kan. Kalau nak bawak, riuh rendah lah dengan kanak-kanak riang pulak... ;).

Lagi satu, bila balik bercuti, biasanya Neeza akan lupakan aktiviti tetap Neeza di Jubail iaitu mengadap internet. Itu dulu, masa tak giat main game... :P. Sekarang ni, rasa macam tak boleh lah. At least kena lawat ladang at least sekali sehari.. hahahah!! memang kronik. Tapi takpelah kot. Daripada Neeza giat buat benda lain yang tak elok, baiklah Neeza bercucuk tanam hehehe.. Ada lah orang tu jeling-jeling tu. Takpe... jeling lah.. sampai terbeliak mata pun takpe.. ;).

Makanya, Neeza telah tanya orang tentang package broadband di Malaysia. Yang di suggestkan ialah Celcom dan Digi. Nanti nak google dulu. Celcom macam best sebab compared to Digi, memamg Neeza suka Celcom. Tapi, kalau Digi boleh bagi better service, why not kan! Okay... let's jumpa pakcik google :D.

10 comments:

cheryna zamrinor said...

Celcom...sila...sila..sila guna Celcom ye Kak Neeza:)

Tepi Sungai Batu said...

Selamat bercuti......

:: Leeza Joe :: said...

ank sdr saye pon pakai celcom..moksu die blk ni kene carik gak...nak watper 4 bln weiiii....ngeh3

Adry said...

Guna celcom la kak... much better

pB said...

Salam


bilo nok kelik lagi ????

Nurul Nadiah said...

kak neeza nak balik ke?

Mulan said...

bila balik? nanti mai kerteh ehh..

Neeza Shahril said...

Sha,

hehehe.. akak memang peminat setia celcom ;)

***********************************

Pak Man,

time kasih ya... :)

***********************************

Leeza,

moksu kena beli.. kalau tidak susoh nok update fb :P

***********************************

Adry,

yupp.. I agree with you :)

***********************************

Kak Da,

March ni la.. pas tu raya kot.. InsyaAllah..

***********************************

Nadia,

ya dear.. March ni... boleh message kat fb tak number telefon nadia..

***********************************

Mulan,

InsyaAllah... nanti plan dengan Kak RIna.. hehee.. ;)

silversarina said...

salam,

selamat kembali bercuti .

akak faham apa yang neeza maksudkan , kalau akak pun bila balik hanya seketika masa kita bersama ahli keluarga yang merindui kita selama ini adalah amat bermakna buat mereka semua .

Ada lapang jemput ke rumah ye :)

Neeza Shahril said...

Kak Rina,

InsyaAllah.. kalau kat Kemaman, okay sikit nak pergi setakat dekat2 tu.. kalau di Banting, susah sikit... banyak hati nak kena jaga ;)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin