Rajin-rajin lah click ya :)

Sunday, October 16, 2011

Makan banyak dan sakit kepala

image pinjam dari google




I received a news. It was not a bad one, neither a good one. Tak tahu nak describe macam mana tapi after receiving the news, I don't feel good inside. Many questions came to my mind but I don't have the exact answer.

Untuk melegakan fikiran yang agak serabut, I try to be positive. Apa sahaja yang terjadi, sebenarnya telah ditentukan oleh Allah. Sepatutnya, sebagai manusia, kita harus bersyukur sebab segala yang berlaku adalah yang terbaik untuk kita. Mungkin kita tak suka dengan apa yang berlaku tapi kita sama sekali tak tahu apa yang akan berlaku pada masa hadapan. Allah knows and He knows BEST! He is the creator. He decides everything and He plans everything. Semuanya telah ditetapkan di Luh Mahfuz. Hanya kita yang tak tahu.

I choose not to talk about the news further because I'm afraid I could hurt somebody's feelings. Biarlah ia berlalu. Semoga satu hari, Allah akan tunjukkan kebaikan kepada diri ini tentang apa yang berlaku. Ameen..

Apa kena mengena title post ni dengan apa yang ditulis ya? Oh ya... bila I heard the news, my mind jadi tak keruan. I tend to eat a lot. Makan dan makan lagi. Makan pulak makanan yang berkolestrol tinggi tanpa memikirkan akibat. Lepas tu, I had a headache. Quite a severe one. Sekarang, kepala rasa sangat berat. Bila tunduk je sakit. Biar je la dulu.. Semoga Allah berikan diri ini ketenangan kembali. Ameen..

3 comments:

zarifnuhin said...

kak neeza, iffa 2-3 minggu lepas memang selalu sangat sakit kepala, lepas dgr Shameena bagitau makan habbatussauda' 7 biji pagi dan iffa amalkan dan Alhamdulillah sakit kepala tak ada lagi...bila sakit je iffa makan,...cuba try tengok..jadi ke dok....:D,

Mulan said...

moga baik2 semua nya di sana... toksah pening2 naaaa... kalo dekat boleh picitkan kepala neeza...

ckLah @xiiinam said...

21:38:05

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin