Rajin-rajin lah click ya :)

Friday, December 14, 2012

YB Beruk - Dato's Ibrahim Yahya

Pagi ni sebelum anak-anak bangun, sempat Neeza buka tv sekejap. Kalau ada program menarik boleh lah tonton dengan tenang since anak-anak masih dibuai mimpi. Memula takde apa yang menarik sangat. Tetiba ada interview antara Farah dan Dato' Ibrahim Yahya tentang buku yang dia tulis bertajuk 'YB Beruk'. Pelik betul bunyinya. Neeza stay :)

Beliau menulis tentang perangai manusia yang lebih teruk dari beruk. Buang sampah merata-rata. Naik kereta, main campak je sampah kat luar. Sepatutnya, dekat cermin kereta tu patut ditulis 'Beruk berada didalam ini'. Hahahahah!!! Sakit tak hati? Memang lah sakit kalau kita disamakan dengan beruk. Tapi hakikatnya perangai macam beruk. Terima je lah kan huhuuu.. Jadi, sebelum nak buat perangai macam beruk tu, ingat dulu yang kita ni manusia atau beruk. 

Kenapa YB? Beliau juga mengulas tentang beruk-beruk tu akan memilih wakil setiap 100 hari hujan. Wakil tu kira YB lah. YB juga perlu menjaga tingkah laku. Katanya, jangan lah jadi YB yang suka cari perempuan je, YB yang makan rasuah dan YB yang pentingkan diri sendiri. 



Menarik jugak buku tu. Farah ada jugak tanya, tidak kah terasa YB YB di luar sana bila tajuk buku tu sedemikian? Lupa pulak apa yang Dato' Ibrahim cakap. Tapi bagi Neeza, kenapa nak terasa. Siapa makan cili dia lah yang terasa pedas. Full stop :)

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin